دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

نشست هیئت رئیسه دانشگاه هرمزگان با سرکنسول چین در بندرعباس

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه هرمزگان با سرکنسول چین در بندرعباس به منظور توسعه همکاری‌های علمی و بین المللی نشستی برگزار کردند.

این دیدار روز دوشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۵، در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.  
در آغاز این نشست، دکتر میرزاده کوهشاهی رئیس دانشگاه هرمزگان، ضمن خوشامدگویی به هیأت چینی و محکومیت تجاوزات اخیر، از همراهی و حمایت دولت و ملت چین قدردانی کرد. او با تأکید بر پیوندهای  سیاسی، فرهنگی و تاریخی دو ملت، بر ضرورت گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی تأکید کرد و آمادگی دانشگاه هرمزگان را برای توسعه تعاملات بین‌المللی اعلام داشت. وی همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه هرمزگان را تشریح نمود.
آقای شو وی سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس نیز در این دیدار، ضمن اعلام فعال بودن سرکنسولگری در ایام جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان به منظور همبستگی با ملت ایران، بر آمادگی این سرکنسولگری برای تسهیل ارتباطات و توسعه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی و پژوهشی تأکید کرد.

در پایان مقرر شد، پس از بررسی کارشناسی و تدوین سازوکارهای لازم تفاهم‌های صورت پذیرفته وارد فاز اجرایی شود. بر این اساس در نخستین گام سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس به نیابت از دولت این کشور، اقدام به اعطای حمایت مالی تحصیلی به دانشجویان سرآمد و دانشجویان آسیب دیده از جنگ رمضان در دانشگاه هرمزگان خواهد کرد.

 

متن خبر در تارنمای وزارت عتف

آخرین ویرایش 13 خرداد 1405
7
بازدید امروز: 31  بازدید کل: 1057